«Αν σου μιλώ με παραμύθια είναι γιατί τ’ ακούς γλυκύτερα.» Γ. Σεφέρης

Παρασκευή, 8 Νοεμβρίου 2013

Η λειτουργία της βιβλιοθήκης μας

http://www.clker.com/cliparts/L/G/R/J/J/e/global-library-md.png 

 Η βιβλιοθήκη της τάξης μας άρχισε να λειτουργεί. Τα παιδιά έδειξαν μεγάλο ενθουσιασμό και σχεδόν όλα δανείστηκαν από ένα βιβλίο. Κάθε παιδί θα έχει τη δική του κάρτα δανεισμού και κάθε Παρασκευή θα έχει το δικαίωμα να επιστρέψει το βιβλίο του, για να δανειστεί ένα άλλο. 



Για τους μαθητές/ τριες :

Σεβόμαστε τα βιβλία και δεν τα καταστρέφουμε, δεν τα μουτζουρώνουμε, δεν τα σχίζουμε κτλ. Μαζί με το βιβλίο μπορούμε (προαιρετικά) να ζητήσουμε και ένα φύλλο εργασίας, όπου θα γράψουμε λίγα λόγια για το βιβλίο (αν  μας άρεσε και γιατί ή κάποιο σημείο που μας έκανε εντύπωση ή ότι άλλο θέλουμε) και να ζωγραφίσουμε κάτι, ώστε να το παρουσιάσουμε στους συμμαθητές μας (πάντοτε προαιρετικά).


Για τους γονείς:

Οι γονείς θα ήθελα να λάβουν υπόψιν τους τα δικαιώματα των μικρών αναγνωστών!

Το 1992, ο Γάλλος συγγραφέας Ντανιέλ Πενάκ πρότεινε ένα δεκάλογο για τα "Δικαιωμάτα του Αναγνώστη".
 
  1. Το δικαίωμα να μη διαβάζεις
  2. Το δικαίωμα να προσπερνάς σελίδες
  3. Το δικαίωμα να μην τελειώνεις το βιβλίο
  4. Το δικαίωμα να ξαναδιαβάζεις το βιβλίο
  5. Το δικαίωμα να διαβάζεις οτιδήποτε
  6. Το δικαίωμα να δραπετεύεις από το βιβλίο
  7. Το δικαίωμα να διαβάζεις οπουδήποτε
  8. Το δικαίωμα να ξεφυλλίζεις
  9. Το δικαίωμα να διαβάζεις δυνατά
  10. Το δικαίωμα να μην υπερασπίζεσαι τα αναγνωστικά σου γούστα

Τα δικαιώματα του μικρού αναγνώστη όπως τα αναγνώρισε η 1η Αναγνωστική Σύνοδος που πραγματοποιήθηκε στη Βιβλιοχώρα το Φεβρουάριο του 2007.





Τέλος τα δικαιώματα του μικρού αναγνώστη όπως τα έθεσε ο Βαγγέλης Ηλιόπουλος (συγγραφέας):


Κάθε παιδί είναι ένας μικρός αναγνώστης που έχει δικαίωμα:

1. Να έχει πρόσβαση σε βιβλία, βιβλιοθήκες, βιβλιοπωλεία.
2. Να έχει γύρω του βιβλία πριν ακόμα μάθει να διαβάζει και να μεγαλώνει με αυτά.
3. Να διαβάζει όσες φορές θέλει τα δικά του βιβλία, και να τα παίρνει μαζί του όπου θέλει, όπως κάνει με τα παιχνίδια του.
4. Να έχει βιβλία όλων των ειδών, που έχουν όλες τις απόψεις, και σε αυτά να αναζητά την αλήθεια.
5. Να έχει τα εφόδια να επιλέγει τα βιβλία που διαβάζει, να μπορεί να τα κρίνει, να τα αξιολογεί, χωρίς να τον εξαναγκάζει κανείς να διαβάσει κάποιο που δεν θέλει.
6. Να μεταφέρεται μέσα από τα βιβλία σε όποιον τόπο και σε όποια εποχή θέλει: στο παρελθόν, στο παρόν ή στο μέλλον.
7. Να συζητά με τους γονείς, τους δασκάλους και τους φίλους του για τα βιβλία του, και να τα διαβάζει δυνατά σε όποιον θέλει.
8. Να έχει βιβλία με εικόνες που του αρέσουν και τον ταξιδεύουν πέρα από το κείμενο.
9. Ν’ απολαμβάνει το βιβλίο του σ’ έναν χώρο χωρίς τηλεόραση ή οποιοδήποτε άλλο μέσο τού αποσπά την προσοχή.
10. Να παίζει με τους ήρωες των βιβλίων, να φτιάχνει με τη φαντασία του νέες περιπέτειες τους, να γράφει τα δικά του βιβλία.


Κάθε βιβλίο είναι ένα μαγικό και μοναδικό ταξίδι και το παιδί έχει το δικαίωμα να το πραγματοποιήσει ακριβώς όπως θέλει το ίδιο. Πολλές φορές όμως, μέσα από την αγωνία μας να καλλιεργήσουμε την αγάπη για το βιβλίο ,καταπιέζουμε τα παιδάκια μας με αποτέλεσμα να οδηγούμαστε στην ακριβώς αντίπερα όχθη. Γι' αυτό λοιπόν κι εγώ στην ερώτηση του μικρού μαθητή μου:
- Είναι υποχρωτικό, κυρία, να πάρουμε βιβλίο; απάντησα ένα γενναίο ΟΧΙ (αν και μέσα παρακαλούσα να αλλάξει γνώμη από λεπτό σε λεπτό) . Ελπίζω ο χρόνος να με δικαιώσει και να κερδίσει το βιβλίο έναν ακόμη μικρούλη αναγνώστη!


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αφήστε μας το παραμυθοσχόλιό σας!